O meu tempo


Os meus ollos quixeran chorar


                                       sober do cadavre

                                       d’este tempo meu

                                       qu’ainda non morreu

                                       nin morrerá

                                       tan axiña,

                                       pois ainda é rapaz.

 
                                       Quixeran chorar os meus ollos,

                                       pro atópanse enxoitos,

                                       sin bagoas que botar,

                                       pois a ruindá

                                       d’este século meu,

                                       d’este meu tempo tolo

                                       secoume o corazón e os ollos,

                                       e non podo chorar.

                                       ¡Nin siquera podo chorar xá!


                                       Non hai quen entenda

                                       o arte dos pintores

                                       nin o dos arquiteutos novos

                                       nin o dos poetas d’agora

                                       nin o dos escritores;

                                       pois este século meu

                                       este meu tempo,

                                       é un tempo tolo,

                                       sin pizca de senso

                                       nin de xeito.


                                       Este tempo meu

                                       non ten a inocencia

                                       dos tempos pirmeiros

                                       da humanidá,

                                       nin a forza puxante do medioevo.

                                       Este tempo meu

                                       ¡malpocado!

                                       non cree no demo

                                       e enventa cousas d’inferno.


                                       Non é novo nin vello

                                       este meu tempo,

                                       este meu século tolo

                                       por quen quixeran chorar

                                       os meus ollos.

                                        Non é máis que un probe enfermo

                                       do corpo e da y-alma

                                       que olvidou o Arte eterno.


                                       O meu tempo

                                       é un rapaz decrépeto

                                       cheo de torres de Babel

                                       e de necedá,

                                       qu’enventa cousas pra matar

                                       sin acordar o Ceio;

                                       e por eso non atopa remedio

                                       pra sua enfermedá.


                                       Eu quixera xá ver morto

                                       a este meu tempo

                                       anque os séculos correran pra trás

                                       com-o cangrexo.

                                       Pois entón os meus ollos

                                       poderían atopar bagoas pra chorar

                                       e eu volvería a ser home,

                                       e a ter corazón,

                                       e volvería a creer n’a piedá

                                       d’a Humanidá.